torsdag 14 juni 2012

Tjäna 50 kronor!

Gå och ge blod! Jag ser bara fördelar med det. För det första får du en present: oftast kan du välja mellan en kampanjprodukt eller en kupong på 50 kronor som fungerar bland annat på ICA. Jag brukar ta en kupong. Man kan också skänka pengarna om man vill. Sen får man alltid fika där med bullar och kaffe och grejer. Sen är det en lugn stund där du får sitta i stillhet i en kvart för dig själv och bara vara. Det kan vi behöva i vårt stressamhälle.

Personligen tror jag på åderlåtning och känner mig liksom 'renad' när jag har lämnat blod. Det känns bra att veta att en tiondel av mitt blod byts ut med jämna mellanrum.

Vet ni att idag när jag kom till blodcentralen så fick jag veta att det är internationella blodgivardagen! Dagen till ära bjöds det på cup cakes. Ännu ett plus alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar