lördag 16 mars 2013

Fix

 Jag har haft en ordentlig fixardag idag. Ni vet en sån dag när man dammar av elementen, som man inte gjort på två år. En sån dag. Jag tvättade också. Och städade. Och flyttade grejer. Bland annat kom jag på att vårt vardagsrum var överdrivet mörkt tack vare de gråa gardiner som hängt kvar sedan det var vinter (för nu är det väl ändå vår?) så jag bytte. Jag tänkte sätta upp de nya gardinerna som jag köpte på loppisen idag, men de passade inte riktigt, så jag tog mina näst-nyaste loppisgardiner istället. Blev himla fint. En av de nya längderna för hänga i hallen istället som nytt skynke för fågeljäklarna. 

När jag bytt gardiner så flyttade jag runt lite på mina två brickbord som stått framför fönstret i vardagsrummet. Jag flyttade dem så mycket att jag flyttade ut dem på vinden. Det finns inte plats till dem just nu. Jag vill ha space. Jag tog istället en av brickorna och lade på soffbordet. Ser ni mitt lilla stilleben? 
Åh, jag säger då det så fint. Mycket bättre än två ljusbord fulla med ljuslyktor (som jag diskade och ställde in i ett skåp i väntan på nästa vinter). 

1 kommentar: