söndag 5 februari 2012

Fynd inte utan ansträngning

Idag fyndade jag ett halsband med en hjort på Bijou Brigitte. Det gick på 30 kronor! Hjorten hade en ful plastrem som skulle likna flätat läder och som dessutom var väldigt kort. Dock tittade jag på smycket och hur det satt ihop och insåg att det skulle gå att modifiera med ganska enkla medel.

Väl hemma hittade jag en annan, längre länk som jag bytte ut den fula plastiga med. Voila! Ett helt nytt halsband! Dessutom passar den jättebra med min Elefant som jag fyndade för 20 kronor på Lindex för ca tre år sedan.

Alltså, ibland måste man se bortom produkten som den ser ut i affären och fundera på om det går att anpassa den mer efter dig själv. Köp inget som du bara gillar sådär och inte kan anpassa - det är inget fynd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar