onsdag 1 februari 2012

Inga fynd direkt...



Något som inte är så himla kul att behöva betala för är all kurslitteratur som jag som blivande språklärare måste läsa. När det gäller just skönlitteratur (som i denna kursen är en central del) så brukar jag köpa hellre än låna eftersom jag ser det som bra att ha kvar när jag väl börjar undervisa.

Högen här intill är alltså en del av kursens litteratur. Fick inte köpt allt. Runt 6-700 kronor gick det på! Hade dock blivit mycket billigare, typ 500, om jag inte köpt Dantes Den gudomliga komedin som endast fanns inbunden.

Ett tips till er som vill fynda kurslitteratur är att kolla Tradera eller Kurslitteratur.se. Sistnämnda är bra för att hitta facklitteratur och på Tradera kan man om man har tur klicka hem billiga skönlitterära böcker. Jag hade dock ingen tur med det denna gången...

Åter till studierna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar