lördag 5 maj 2012

Design House Stockholm

Femton kronor för en Iittalainspirerad ljuslykta från ovan nämnda butik. Trodde förstås att den var grå och inte lila, men det gör inget. Den är fin i vilket fall och mycket billigare än i affären. Jag hittade den på loppisställe nummer två.

 På loppis nummer tre hittade jag två tallrikar för 35 kronor (himla svåra att pruta på. de skulle ha 20 konor stycket och jag fick ner dem en femma. Dåligt!). Brukar inte hitta så mycket grejer där och kom på idag varför jag inte går dit så ofta: Allt är smutsigt och de är snåla. Så var det sagt.

På loppis nummer fyra köpte jag en såssnipa - Eller kanske en tillbringare med tanke på att den inte går att hälla ur. Perfekt att servera sås ur när man har fint folk på besök! 35 kronor gick den på. Tänkte på dig Johanna när jag köpte den!

Jag är helt utmattad nu. Fynd på tre ställen av fyra! Men det tar på krafterna att cykla runt överallt. Jag konstaterar även att min mobil inte tar så himla snygga bilder. Synd att man inte kan fynda digitalkameror av nyare modell på loppis...

1 kommentar:

  1. Vilka fina fynd!!! :) Jag vill också ha blåvit proslin!! Det får bli det jag letar efter på loppisarna i sommar. :)

    SvaraRadera