torsdag 24 maj 2012

Snittblommor

Jag är så avundsjuk på alla er med trädgård! När jag bor i hus så ska jag ha tusentals tulpaner och hyacinter och andra fina blommor i mina rabatter. Då kan man ju bara gå ut och klippa av några och ställa i en vas - hur billigt som helst!

Själv måste jag betala 40 kronor för en bunte tulpaner, vilket inte är hållbart. Jag har nu kommit på ett annat sätt: jag tjuvplockar! Jag knäckte av en syrenkvist igår, varpå min lilla kille skrek "MEN DE ÄR VÄL FRIDLYSTA?" (dom har precis pratat om sånt i skolan). Stackars lilla tigern, som får stå ut med en sån snål moder.

I vilket fall står nu syrenen i köket och luktar gott. Mitt tips till alla fattiga och snåla: ta er till närmsta park och plocka på er! Det kommer inte att märkas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar