tisdag 31 juli 2012

Saker som jag blir glad av

Jag är en ganska lättunderhållen person. Idag har jag varit barnlös (monstret sov hos ett annat monster i natt) och manslös. Och ledig. Jag tog bilen till det stora möbelhuset och vandrade runt. Köpte en blomma för 12 kronor och förvaringsaskar för 29 kronor. Och en tratt för 9 kronor. Är så jäkla nöjd. Askarna ger mig sinnesro eftersom vi kan förvara alla småprylar i dem. Får spel på småsaker som inte har någon plats.

Jag blir SÅ HIMLA GLAD av nya blommor! För mig är det ett intresse som kommit på senare tid men som bara växer! Dock ska det sägas att jag helst inte vill ha blommor som faktiskt blommar - gröna växter går hem bättre. Om de inte är orkidéer alltså. Jag har fyllt balkongen med fina soltåliga blommor och alla våra fönsterbrädor svämmar över av krukväxter som egentligen inte får plats.


Vet ni vad jag också köpte idag? En ny "universalgrill". Här kallar vi det mackejärn. Men vet ni varför det har "universal" i sig? Man kan byta ut plattorna så att man också kan använda det som våffeljärn. Alltså, min hubby kommer att smälla av när han ser det! Han tog isönder det förra genom att stoppa in det i kontakten samtidigt som han kokade vatten på vattenkokaren. För mycket watt gjorde att all ström i hela lägenheten slogs ut och vi fick ner i källaren för att hitta den stora säkringen som ser till att vår lägenhet var el. Sen slängde vi ut mackejärnet och köpte aldrig ett nytt. MEN! Idag hände det! Jag hade ett tillgodokvitto på Biltema (av alla ställen) som skulle gå ut och jag gick in i jakt efter något som jag kunde använda det på. Universalgrillen kallade på mig. Jag köpte våffelsmet för ett halvår sedan men kom på när jag kom hem att vi aldrig haft något järn. Åh, i eftermiddag blir det våfflor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar