lördag 13 april 2013

Krukor och snälla män

Stackars lilla bloggen. Så dött det är här! Det är ett tecken på att jag har bättre saker för mig än att gå på loppis antar jag! Så som att ta en lärarexamen (typ åtta veckor kvar nu), lära mig teckenspråk och göra nationella prov med mina elever. Samtidigt. Jo, det går, men jag hinner inte så mycket mer än så!

Idag slängde jag av lillen på fotbollsträningen och körde en liten runda med bilen. Jag hittade världens finaste kruka för 25 kronor. Det är en Delfts och mannen som sålde den till mig var så fin. Han pratade med alla och gav alla prylar själ. En sådan försäljare tjänar nog mycket mer pengar! Till mig sa han "titta på denna! Delfts! Vad tror du? 50-tal? Eller kanske lika väl 1800-tal! Tänk vilken historia va! Häftigt!" - Vilken kille!

1 kommentar: