söndag 2 juni 2013

Klockan jag måste ha

 Jag kollar mycket möbler nu. Jag har bestämt att vårt hus ska inredas långsamt och utan hets. Vi ska bo in oss och känna oss för vad som passar. Vi har ju redan bord, soffa och säng så vi klarar ju oss faktiskt med vad vi har. MEN det är ju ett hus med sådär tre gånger så många kvadratmeter mer än vad vi har nu, så visst ska det fyllas! Jag vill bland annat ha denna golvklockan från IKEA. Visst är den sådär perfekt klassisk och modern samtidigt? Jag älskar den och jag är uppriktigt (ja, det är patetiskt) orolig över det faktum att den inte finns i lager i Malmö. Är den på väg ut ur sortimentet? Kommer jag inte att få tag på den? I Helsingborg finns den i två exemplar idag. Tänk så köps de två klockorna inom den närmsta veckan! Hur ska jag då få tag i den? Gode gud, säg att klockan kommer till Malmö snart igen (lagom till augusti när vi ska flytta in). Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar