torsdag 7 november 2013

On The Flea

I lördags hade On The Flea något stort loppisjippo i Mässhallarna i Hyllie, så vi åkte dit några stycken för att kolla in det. Några vänner skulle stå och sälja och hade betalat ganska mycket pengar för ett bord. När vi väl kom dit så kostade det inträde (hallåååå??) och när vi kommit innanför dörrarna fanns det SJUKT mycket folk. Hela mässan var full. Jag orkade inte riktigt rota runt överallt och engagera mig i att kolla på alla bord.

Lottlös gick jag i alla fall inte därifrån. Jag köpte några utomhusspel som vi kan använda nästa sommar, plus några andra spel till Junior. Sen köpte jag dessa fina kopparna:
Jag gissar på att de är från Indiska från början? Tjejen som sålde dem hade satt en prislapp som var 20 kronor styck, och när jag bara tog i en av kopparna sa hon att jag kunde få båda för 30. Jo, man tackar. Du hade fått 40, men säger du det så! Tack!

Sen köpte jag en korg som finns på IKEA om någon blir sugen. 79 kronor tror jag den kostar som ny. Min kostade 20! Sen, till sist, så råkade jag pilla på en julgransmatta som jag kort därefter blev erbjuden för en tia. Det kunde jag inte stå emot. Vi har ingen ordentlig matta, och denna julen ska vi minsann ha en riktig gran! Vår första!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar