torsdag 28 februari 2013

Draperi

Jag är hemma och är sjuk, vilket är himla understimulerande. Igår var jag så sjuk och febrig att jag bara låg i soffan hela dagen, men idag känner jag liksom att energin finns, det är bara det att jag hostar, snorar och är lite tung i huvudet. Så jag fixar hemma. Idag blev det projekt draperi.

Undulaterna flyger gärna runt här i köket och vi har försökt att hålla dem där genom att hänga ett påslakan över dörrkarmen uppfäst med två pik. Det fungerade väl sådär och igår smet en jäkel ut i resten av lägenheten. Alltså, jag tänker mig att de i framtiden ska få flyga fritt överallt, men fram tills att de är tama så vill vi gärna ha dem i köket. 

Efter att ha jagat den lille jäkeln genom lägenheten insåg jag att vi måste få till en annan lösning. Så jag stack till PMU idag och letade bland gardinerna. Jag hittade faktiskt ett fint par gardiner med riktigt breda längder för35 kronor. My lucky day! Och SEN, som om det liksom var meningen att det skulle vara så, så cyklade jag inom Jysk på vägen hem, och där hade de 50 % på alla gardintillbehör, så jag köpte en gardinstång till halva priset. Vilken dag! Turen kommer kanske för att jag är sjuk.
Nu har jag borrat och haft mig här hemma. Tycker själv att resultatet blev mycket bra. Ett draperi i lugna färger som man kan dra åt sidan när odjuren är inne i buren, och dra för om de ska ut och flyga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar