måndag 18 februari 2013

Livsstil

Tänk vad man är olika i sina prioriteringar och syn på saker. Jag har arbetat in en inställning som nu är fullt befäst i mitt sinne. Jag köper inte mycket nytt när det kommer till husgeråd och liknande. Det slog mig när jag köpte en kruka i lördags. Att jag bara har begagnade krukor och vaser. Att jag faktiskt helt naturligt tänker att jag när jag är på nästa runda måste leta efter en kruka i passande storlek eller en skål jag skulle behöva. Detta istället för att bara åka till en affär och köpa en ny, vilket antagligen hade tagit en femtedel av tiden det tar för mig att få tag i vad jag vill ha. Men jag får vad jag vill ha... Efter ett tag!

Jag har velat ha en burk att samla pengar i. En glasburk med lock. Finns säkert på IKEA, men istället tog det några månader innan jag sprang på en fin glasburk för 20 kronor på PMU. Det är något i letandet som jag gillar. Det gör det till en sport och gör att man måste anstränga sig lite mer för att få till det.Jag vet inte när jag blev en sådan second hand-fanatiker, men det känns som att min sinnesstämning är här för att stanna. Och jag är NÖJD! (Och än så länge luktar jag inte illa, eller har utvecklat ett samlarbeteende som gör att jag inte längre kan röra mig i mitt eget hem)

På bilden ser ni tre saker från min senaste loppisrunda. Skålen till höger är faktiskt från Indiska. Den verkar aldrig ha blivit använd. Istället för att betala typ 1-200 kronor som en skål på Indiska kostar så betalade jag 25 kronor! Loppis lönar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar