söndag 25 augusti 2013

Måla måla måla

Jag fick tydligen inte nog av att måla utemöbler så jag gav mig på skafferiet i köket. Det har varit muggigt (varför blir det rött när jag skriver "muggigt"? Alla vet väl vad mugg i sammanhanget mögel betyder?) där sedan länge. När vi tapetserade så målade vi ytterväggarna med spärrfärg innan vi satte upp tapeterna, och resterna av spärrfärgen tänkte jag använda för att se om det kanske kan bli någon effekt i skafferiet. Det lär väl i alla fall inte bli värre! Ljust och fint blev det också.

Nästa steg blir spärrfärg i de köksskåp som sitter på yttervägg också. De är för fina för att riva ut. I alla fall än. Jag vet att en köksrenovering antagligen bör göras snart eftersom det är lite fuktigt här och var, men jag vill behålla de gamla fina luckorna så länge som det är möjligt!

Att man inte blev målare/snickare/elektriker istället. Ska lätt övertala mina barn att välja något praktiskt yrke så att man kan få bra med hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar