lördag 31 augusti 2013

Snopet!

Jag har kollat på dessa skålarna en längre tid. De brukar alltid dyka upp på olika loppisar tycker jag... Men jag har alltid tänkt att de liknar lamp-kupor. Idag slog jag dock till på den. 35 kronor fick den kosta. Blir nog en himla bra chipsskål!


Sen hittade jag två gula ljuslyktor som jag tyckte var väldigt lika Pärlan (goolga den om ni inte vet vilken jag menar). De kostade tio kronor stycket så jag åkte hem med vad jag trodde var ett riktigt fynd. När jag skulle diska av dem så fick jag all gul färg i handen. Inte mig emot egentligen eftersom jag alltid föredragit klarglas framför färg... Men ändå. Snopet! Och någon Pärlan är de nog inte...
... Ser att all färg inte gått bort på den vänstra! Den får ta en tur i diskmaskinen... Borde göra susen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar