söndag 8 september 2013

Sopor

Igår var jag och grävde i en sophög. Helt ärligt alltså. Det var en stor hög med grejer, delvis redan uppeldade, som låg för att bli körda på tippen. Jag är inte särskilt petig med smuts, men det fanns en hel del ganska skabbiga grejer där. MEN! Jag flydde inte! Jag rotade, och rotade. Och jag hittade en fin emaljpanna. Den hade kalkavlagringar värre än jag sett i hela mitt liv. Jag undrar vad de förra ägarna har haft den till? Bäst att inte veta... 
I alla fall så gav jag mig på att göra den ren. Så jag började diska med stålull, vilket inte gjorde så stor skillnad mer än på undersidan. Nästa steg blev att använda ättika som jag kokade upp och slog i pannan. Efter första omgången såg den ut så här:
 Helt klart en stor förbättring! Så jag gjorde en omgång ättika till, och sedan ställde jag hela pannan på spisen och lät vattnet koka. Det är så långt jag kommit nu. Pannan kokar fortfarande och det pyser och luktar pyton i hela köket...
Vill ni se hur det blev? Det är detta som kallas cliffhanger mina vänner! To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar