lördag 28 september 2013

Stilla

Det är lite dött här hemma. Ingen orkar riktigt ta tag i huset. Vi tog ett ryck förra veckan och städade undan allt som stod i alla hörn i kök, matrum, sovrum och vardagsrum så att det skulle se fint ut när vi hade inflyttningsfest... Sen fixade vi en ny TV-bänk till junior.

Allt som vi städade undan förra veckan ställde vi antingen in i biblioteket, eller så bar vi upp det i gästrummet, alternativt slängde in det på golvet i garderoben. Och så står det nu! Bibblan är mitt nästa projekt tänkte jag. Men jag orkar inte! Jag vill få in ett par sköna fåtöljer och sedan få undan alla lådor och grejer som står där. Kanske få in ett skrivbord också.

En sak som jag gjorde idag var att jag köpte en dyr lampskärm (Orrefors) på loppis, och kom överens med loppisägaren att han skulle fixa en armatur till den. Den ska få hänga i bibblan tänkte jag. Det kommer att bli SÅ fint! Och dyrt! Tur att man jobbar heltid nu i alla fall!

Trevlig helg allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar