söndag 29 september 2013

Tavla

När jag var i Kina så köpte jag en plansch i Förbjudna staden i Beijing. Jag tror att den kostade typ tio kronor eller något. Vem hade trott att den skulle passa in på millimetern i en IKEA-ram? Och nu sitter den perfekt på väggen också. Första tavlan uppe! Jippie!

Det är alltid en fördel om det faktiskt går att rama in grejerna man köper. Annars blir det som de målningar som jag köpte i Vietnam för sex år sedan. De har så konstiga mått att inga av de stora butikskedjorna har ramar som passar. En gång gick jag till en riktig butik och frågade vad det skulle kosta för att rama in dem (fyra stycken). Det skulle kosta ungefär 10 000!!! Behöver jag säga att de fortfarande ligger i samma byrålåda som jag lade dem i för sex år sedan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar