söndag 13 oktober 2013

Mer fikus!

Jag har köpt en ny fikus! När jag köper  nya blommor så brukar det ske efter ungefär samma förlopp. först hittar jag en kruka (Som denna fina, stora, vita krukan på loppis för några veckor sedan). Sen, när jag har hittat en fin kruka, så inser jag att jag måste använda den direkt. Eftersom alla andra växter redan står i andra fina krukor så ser jag snabbt över behovet av en ny växt. Och visst behövdes det en ny fikus där på serveringsvagnen! Och vilken tur att jag redan hade en kruka då! Så bara iväg och köpa en fikus alltså.

Min växtsmak är såhär: Orkidéer, ökenblommor och växter som ser ut som små träd. Alltså fikusar av olika slag. Växter som jag har väldigt svårt för är sådana där småblommiga grejer. Jag vill helst bara ha kraftiga rötter och gröna blad. Om det inte är orkidéer alltså. De fungerar oavsett.

Nu har vi nog fyllt blom-kvoten här hemma tror jag. De flesta fönster är lite mer än överfyllda av blommor. Jag inbillar mig att vi fått så himla mycket bättre luft inomhus på grund av dem. Visst kan det vara så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar