söndag 6 oktober 2013

Nygamla prylar


En bild av vårt vardagsrum just nu. Igår var vi i våra grannars gamla hus och tömde. De har flyttat och lämnat efter sig en massa grejer som de inte orkade eller kunde göra sig av med. Man hinner samla på sig en hel den på 50 år. Tänk vad olika man är - Min svåger gick runt och tittade på hemmet som han menade såg ut som ett museum, medan jag sprang runt som ett barn i en godisfabrik. Vår bil var full på vägen hem. Det var inte deras, om vi säger så! Haha!

 
En riktig godbit som jag fick med mig hem var det lilla bordet med marmorskiva. Det är lite slitet och några djur har käkat lite på det, men jag älskar det ändå. Jag har fått en fetisch för marmor! Och visst blev det fint mellan fönstren i vardagsrummet?

Sen fick jag med mig en ny lampa hem också. Nu är lampbehovet stillat här hemma. Lampan jag fick med mig ser ut som en bikupa tycker jag! Jag hängde upp den i vardagsrummet för att se om den skulle passa där, men jag undrar om jag inte ska hänga ut den i biblioteket och istället hänga den nya (och ännu inte färdiga) lampan i vardagsrummet istället. Åh, så trevliga problem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar