tisdag 13 mars 2012

Sagan om vår sängstomme

Eftersom jag är så fattig för tillfället att jag inte ens kan fynda på loppis så tänkte jag berätta historien om när vi åkte för att handla en sängstomme på Blocket. Annonsen var på 3500 vilket vi tyckte var lite dyrt redan från början, men det ingick två sängbord, lampor och en kista i samma träslag.

Redan när jag ringde så sa killen "ja, vi behöver bli av med den så vi säger 2500, prutat och klart och så slänger jag in en spegel också". Okej? Värt att åka dit tänkte vi.

Väl där så tyckte jag att sängen såg mindre ut än de 180 cm som stod i annonsen. Vi mätte och det visade sig att sängen bara var 160 cm. När killen såg att jag tvekade prutade han till 2000, bara vi tog med oss grejerna hem. Efter lite betänketid kom vi fram till att 160 cm kunde funka, och tog sängen. Då jäklar! Det visade sig att vi kommit till ett par som ville bli av med sitt hushåll, snabbt!

När de skulle börja tömma kista och sängbord (vilket av okänd anledning inte blivit gjort) så började de slänga åt oss grejer: "oj, här var några ljuslyktor.. Vill ni ha dem? Annars slänger vi dem!", "vill ni ha lampan? Den matchar...", "vi har ett gammaldags tvättställ som vi inte ska ha, vill ni ha det?"

Vi kunde nästan inte ta oss ut ur huset för de slängde på oss saker (gratis) överallt. Det slutade med att vi lämnade dem 2000 kronor fattigare och en hel bil full med grejer som vi fått på köpet. Det var galet men trevligt och VILKET FYND!

(Sängen, sängbord och lampor köpa på Blocket, ansiktena ovanför sängen present från Gambia, Tavlorna Carl Larsson-kopior från min farfar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar