söndag 20 januari 2013

Gamla tavlor


Idag var jag hemma hos mina föräldrar. De hade rensat ut i skafferi och förråd och hittade tre tavlor som hängt hemma hos min farmor och farfar. Mina föräldrar hade väl fått dem när farfar flyttade till ålderdomshemmet och nu hade de bara legat och dammat på samma plats som de lade dem på för några år sedan. Nu frågade min pappa om jag ville ha dem och det ville jag såklart! Hur fina som helst ju! Kanske ännu finare också eftersom de faktiskt hängt hos mina farföräldrar. Nu hänger de bredvid vår tavelvägg, och jag tycker att de passar utmärkt ihop med den afrikanska svart-vita målningen som jag köpte i Gambia för två veckor sedan. Svenskt möter afrikanskt. Fint!

Dessutom så hittade jag en jättefin gammal plansch på baksidan av en av tavlorna, som i sig hade kunnat bli en tavla. Tänk, sånt som man förr använde som en obetydlig baksida på en ramsitter nu längst fram i ramen. Men den får sitta kvar där nu. Den får hänga där bakom som en dold skatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar