söndag 27 januari 2013

Okynnes

Åh, jag gillar inte folk som bara köper för att de ska köpa! Tycker ändå att det ska finnas ett behov bakom. Sen gör jag tvärt emot själv. Kör på loppis utan ett direkt mål som jag ska finna (men hittar ändå alltid saker som följer med hem) och har tusentals blå-vita omaka tallrikar i skåpen. Jag tycker att jag har blivit bättre den senaste tiden och kånkar inte hem lika mycket saker som förut...

... Sen kom mellandagsrean. Och efter den kom halva reapriset och NU säljer dom ut saker som aldrig förr. Jag var i stan för att köpa en familjekalender (efter att ha skrivit på lappar hela januari. Funkar inte). Sen gick jag bara en liten tur inom Gina Tricot. Där, på en liten hylla, hängde en massa övergivna smycken för 15 KRONOR STYCK! Jag plockade på mig lite. Helt okynnes. Helt utan ett direkt behov. MEN! Jag räknade på det när jag kom hem: Köpte smycken för 90 kronor idag. Om man plussade ihop originalpriserna på alla smyckena så hade de kostat 604 kronor sammanlagt. Med andra ord betalade jag typ 15% av originalpriset. Det gör det inte legitimt, men det känns bättre!
- Allt detta för 90 spänn!

(Förstår förresten inte det där med att sälja ett helt set med omaka örhängen. Då måste man ju köpa två kartor för att få ett par likadana örhängen? Är jag gammalmodig som inte förstår grejen?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar