tisdag 16 juli 2013

China from China

Jag är hemma! Månaden i Kina är över. Vi har haft det varmt och bra! Nästan inte en dag under 35 grader! Jag har sett så mycket och fått så mycket nya intryck att jag känner mig alldeles matt idag. Ni vet så som man alltid känner sig efter att ha rest. Det blir så tomt när man kommer hem. Jag distraherar mig med att kramas med alla nära och kära och med att packa upp väskorna. Någon flygplatsarbetare verkade gilla min packning - Har aldrig varit med om det innan, men min väska blev lite utrensad under flygturen hem. Så frustrerande att veta att man aldrig kommer att få tillbaka sina grejer. Dessutom kan jag inte få tag på kundtjänst.

Kina är ett paradis för en porslinsälskare som jag. Jag har köpt på mig en hel del grejer, men är ändå förvånad över att jag inte kom hem med mer. En hel del skålar och några serveringsskedar plus lite som inte syns på bilden fick följa med hem. Jag tror inte att summan på allt tillsammans kommer över 300 kronor.
Jag har inte bara köpt porslin, men jag vet att till exempel My säkerligen är nyfiken på just porslinet, så vi börjar med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar