fredag 19 juli 2013

Detaljer

 Det finns många detaljer som jag gillar lite extra med huset. Till exempel att man bevarat ett par... Vad heter det? Alltså det gör mig galen att jag inte kan komma på vad de kallas. Dessa fina lamp...fästen? Ah, ni vet ju vad jag menar och ni ser ju på bilden!



En annan detalj som jag älskar är att det i ett av rummen i huset finns en vask. Jag föreställer mig att pigan i huset bodde här och tvättade sig i handfatet på kvällen. Det måste ha varit ganska lyxigt att få en egen vask med rinnande vatten i rummet. Jag tänker mig att det blir ett perfekt tonårsrum där tonåringen inte ens behöver gå ut till toaletten för att borsta tänderna. Lyxigt!



Rummet är dock inte riktigt beboeligt än. Det behövs byta ett par fönster där och fräschas upp lite. Det har vi gott om tid att göra... Hela livet på oss faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar