tisdag 23 juli 2013

Tapethets

Vi ska tapetsera om ett par rum i huset. De flesta rummen ska bara bli vita, men i sovrummet finns det en fondvägg som vi vill tapetsera över med en annan fondvägg. Jag har just nu tre olika favoriter som jag väljer mellan. Först och dyrast är denna underbara Stig Lindberg-tapeten från Boråstapeter med äpplen på. Den kostar dubbelt så mycket som de andra rullarna men ack så fin. Den är enkel och inte så himla plottrig. 
 Alternativ nummer två är en ECO-tapet. Den är också enkel och sådär lagom iögonfallande. Jag vill inte ha en tapet som får en att hoppa till när man kommer in i rummet. Det ska vara lugnt och vilsamt för ögonen men ändå bryta av lite från de övrigt vita väggarna. ECO-tapeten är billigare och precis lika fin som Lindberg. Den är nog också mindre utstickande på avstånd än vad äppeltapeten är. Men en tapet med äpplen är ju ändå en tapet med äpplen.
Det tredje alternativet har jag ingen "närbild" på, men det är en helt vanlig grå tapet. Den är självklart billigast, men inte med så stor prisskillnad från ECO-tapeten. En del av mig säger att det är bättre att bara satsa på en enfärgad och fin tapet som antagligen kommer att hålla längre än en fondvägg med något mönster på... MEN det är ju kul med tapeter! Och hur kul är det med bara vita väggar i ett helt hus, va? 

Här kommer de tre tapeterna stjärndumpade från hemsidan med "inredning" till.  Först den gråa:
Äpplen:
Barr:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar