fredag 19 juli 2013

Serveringsgång

 I huset finns också en serveringsgång. Detta var ett hus för stora fester förstår ni. Här är runt 3,5 meter högt i tak och skåpen går hela vägen upp. Jag når inte upp att titta på översta hyllan ens med en stol. Jag får stå på bänken, alternativt hämta en stege för att nå upp. 

Jag har börjat flytta porslin som jag haft i lådor (mestadels arvegods) och Kinaporslinet. För en porslinsälskare som mig så är detta drömmen. I dessa skåp finns plats till MYCKET porslin!

Ser ni förresten stringhyllan som ligger ihop med en annan hylla på bänken? Jag fick ett minne här om dagen av att vi haft stringhyllor som barn på rummet, och visst! Den fanns fortfarande kvar på vinden hos mamma och pappa! Den är ganska osmakligt målad i en blå färg (jag gjorde det själv i ung ålder), men jag gillar den som den är. Tror att jag ska behålla den i samma färg för nostalgins skull!

Åh, vad jag längtar efter att få flytta in här ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar